Karabük Ünv. Raylı Sistemler Mühendis. Çalıştayı (Sonuç Bildirgesi)

ÇALIŞTAYIN SONUÇ BİLDİRİSİ

Şimdiye kadar ilk kez ilgili bütün taraflar aynı hedefe odaklanmış olarak bir araya gelip,

yürütülmekte olan ve planlanmış projeler ilk kez bu çalıştay ile kamuoyu önünde paylaşılmaktadır.

Raylı sistemler de “Yerlileştirme” başlıklı bu panel ile ülkemizde artmakta olan Raylı Ulaşım

Sistemleri yatırımlarında yerli üretim oranının artırılması ve büyümekte olan Raylı Ulaşım

Sistemleri pazarında Türkiye’de üretim yapan sanayicinin daha çok söz sahibi olmasının

gerekliliği vurgulanmıştır.

Türkiye, hızlı tren işletmeciliği yapan dünyada 8, Avrupa’da 6’ıncı ülkedir.
Dünyada şu anda 7 ray üreticisi var bunlardan birisi KARDEMİR. Teker ve sinyalizasyonda

da ilk 10 içindeyiz. Adapazarı’nda hızlı tren fabrikası yapılıyor, hızlı tren üretiminde de

dünyada ilk 10 içinde olması hedefleniyor.

Türkiye’ deki yolcu ve yük taşıması raporlarına göre yolcu taşımasının yüzde 95’i

karayolu, yüzde 3’ü demiryolu ve yüzde 2’si havayolu ile yapılmaktadır. Bunun yanında

yük taşımasının yüzde 90’ı karayolu, yüzde 5’i demiryolu ve yüzde 5’i denizyolu ile gerçekleştirilmektedir.

Mevcut demiryolu projelerine ek olarak, Sakarya-Düzce-Bolu-Zonguldak-Karabük-Kastamonu

Havza demiryolu projesinin yapılmasını önerilmiştir ve önerilen bu proje ile batı Karadeniz

Bölgesinin Batı’da İstanbul, Doğu’da Samsun limanlarına demiryolu ile bağlanması sayesinde

bölgenin kalkınması hızla artırılacaktır.

Karabük Üniversitesi 2011 yılında Türkiye’de ilk defa Raylı Sistemler Mühendisliği bölümünü

açarak 2011-2012 eğitim öğretim yılında 97 öğrenci ve 2012-2013 eğitim öğretim

yılında da 132 öğrenciyi bünyesine katmıştır.

Anadolu Raylı Ulaşım Sistemleri Kümelenmesi Bşk. Yardımcısı ve OSTİM Vakfı Yönetim

Kurulu Üyesi Doç. Dr. Sedat Çelikdoğan
Otomotiv pazarının yabancı firmalar tarafından paylaşıldığını belirterek,

“Türk Otomotiv Endüstrisinde Türkiye’nin yerli markası yoktur. Otomobillerin Güç

Paketinin tamamına yakını dışarıdan ithal edilmektedir. Otomotiv pazarı yabancı

firmalar tarafından paylaşılmıştır.

Raylı Ulaşım Sistemlerine bakıldığında şu anda yabancı yatırımlar henüz başlamamıştır bu

nedenle tamamen yerli üretim ve milli markamızın üretilmesi ve geliştirilmesi kendi firmalarımızca gerçekleştirilebilir.

324 adetlik Ankara metro araçları ihalesinde yüzde 51 yerli katkı payı şartı

getirilmiştir. AB, ABD ve dünya ancak yüzde 50 yerli katkı oranı (OFFSET) ile yabancılara üretim

izni vermektedir. RTE Tramvay üretiminde ilk öncü firma ve destek firmadır. Yerli üretim

olduğu zaman yeniliklere açık olarak istenildiği zaman yenilikler uygulanabilmektedir fakat

yabancı üretimde ürün o şekilde kalır ve geliştiremezsiniz, yeniliklere ayak uyduramazsınız.

Bu sektörde çalışan firmalarımız 2013-2014-2015 ve sonrasında Raylı Ulaşım

Sistemlerini üretebilecek potansiyele ve kabiliyete sahiptir, bu firmalarımızla işbirliği yapılarak

desteklenmesi gereklidir.”

Anadolu Raylı Ulaşım Sistemleri Kümelenmesi yetkililerinden Dr. İlhami Pektaş:
Kümenin belli bir bölgeyi değil tüm Anadolu’yu kapsadığını belirterek Raylı Ulaşım Sistemlerinde

tüm üretici, işletme, kuruluş ve üniversitelerin iş birliği ve güç birliği ile tek çatı altında toplanarak

Raylı Ulaşım sistemlerinde tamamen yerli ve milli markamızın üretilebileceğini ve bu markanın

küresel pazarda rekabet edebilen kalıcı bir marka olabileceğini vurgulamıştır.

Kaynak : anadoluraylisistemler.org

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s