Adana’da Metro vagonları zararına çalışıyor



adana-metrosu

Adana8217;da Metro vagonları zararına çalışıyor

İnşaasına başlandığı günden itibaren hep eleştirilerle anıldı.

Sürekli artan maliyetler, teknik donanıma yönelik iddialar ve yanlış güzergah seçimi, ilk günden itibaren çok yazıldı çok çizildi. Sonunda metro nun tek hattı bitirildi ama ortaya çıkan sonuç kimseyi memnun etmedi. Şimdi uzmanlar ,”Bu kamburdan nasıl kurtuluruz hesabı” yapıyor.

HEP ELEŞTİRİYLE ANILDI

Adana ulaşım ağının bir ölçü de rahatlatılması için kurulan, metro mevcut sistemin bir parçası oldu. Daha doğrusu mevcut sorunları çözemediği gibi, inşaasına başlandığı günden itibaren problemlerle anıldı. Yapımı “Yılan hikayesi”ne döndü, ağır eleştiriler ışığında inşaası sürdü. Sonunda bitirildi ama istenilen potansiyele ulaşılamadı.

METRONUN GENİŞLEMESİ GEREKİYOR

Kent Konseyi’nin Ulaşım Raporu’da metro için ayrı başlık açıldı, sorunlar ve çözüm önerileri sıralandı. Mevcut haliyle belediyenin sırtına büyük bir borç kamburu bırakan metronun, para kazanmasını beklemek hayalcilik gibi görünüyor. Yan hatlar bitirilip, üniversite, havaalanı, hastaneler gibi kalabalık bölgelere ulaşmasını sağlamak en büyük çözüm.

Raylı Sistem

Kimine göre metro, kimine göre ise Hafif Raylı Sistem Adana’nın ulaşım konusundaki en büyük kanayan yarası.Yıllarca atıl durumda kaldı, güzergah seçiminden teknik donanımına kadar bir çok bölümleri eleştirildi. Hatta inşaatı esnasında açılan çukurlarda balık bile avlandı! Harcanan paraların karşılığı ortaya çıkan tablo hiç de içaçıcı değildi. Bazı uzmanlar “kapatın bu metro çukurlarını kar edersiniz” diyorlardı. Bazıları da “metro köprülerine çiçek ekin, çevre güzel görünsün esprisi” yapıyorlardı. Sonunda siyasi çekişmelere malzeme olarak kullanılmak üzere sadece bir hattı bitirilerek hizmete açıldı. Şaka bir yana, aslında metronun bir işe yaramayacağı söylenemez. Çünkü metro ağları sürekli gelişen bir organizma gibi kurulduğunda işlevsel oluyor. İşte Kent Ulaşım Raporu’nda metroya ayrı bir bölüm hazırlanmış, bütün yönleriyle sorunlar masaya yatırılmış.

Metronun Sorunları

* Raylı sistem ulaşımı rahatlatmak için yapılmıştı ama mevcut kaosun bir parçası haline geldi.

* Metro, Çukurova Üniversitesi’ne ve Sarıçam’daki yerleşim bölgelerine ulaşmıyor.

* Metro, sahip bulunduğu kapasiteyi kullanamıyor.

* Borç yükü ve yetersiz gelir ile Adana Büyükşehir Belediyesi’ni ipotek altına aldı.

* Metro mevcut haliyle borcunu ödeyemediği gibi, kendini üretmekten de yoksun. Çünkü sahip olduğu yolcu taşıma kapasitesini kullanamıyor.

* Metro, ulaşım kapasitesini genişletme, yeni güzergahlar belirleyip yeni bölgelere ulaşma aşamasında değil.

* Metronun mevcut yolcu kapasitesinden daha çok pay almasına yönelik tanıtım ve eğitim kampanyaları yapılmıyor.

* Metro entegrasyonu sağlamış bir kentsel ulaşım sisteminden yoksun.

Metro İçin Çözüm Önerileri

* Metro üniversiteye ulaştrılmalıdır. Bu kentin üniversitesinde yaklaşık 50.000 kişi, sürekli hareket halinde ise buna duyarsız kalınamaz.

* Raylı sistemin işe yaraması için ve ekonomik olabilmesi için, kullanıcılar ile kullanılacak sahaların birleştirilmesi gerekir.

Raylı Sistem, üniversiteye ve Sarıçam’ a ulaştırılmalı, diğer ulaşım araçlarıyla entegrasyonun sağlanmalı.

*Raylı sistem, üniversiteye bağlanmadan önce, kent içi ulaşım araçları ile ilgili trafik düzenlenmesi yenden yapılandırılmalı.

* Kent içinde raylı sistemin belirli bölgelerine dikey yönde çalışan ve son durağı raylı sistem noktası olan güzergahlar belirlenmelidir.

* Raylı sistemin hangi yönlerde gelişmesi gerektiği, buna göre hangi yeni güzergahların kullanılacağı önceden belirlenmelidir.

* Paraleldeki toplu taşıma hatları kaldırılmalı ve raylı sistemin kullandırılması teşvik edilmeli.

* Yer üstünden giden raylı sisteme ağırlık verilmeli ve başta üniversite olmak üzere yeni hatlar hızla devreye sokulmalı.

* Kenti kuzeyden güneye, doğudan batıya taşıyabilen ana raylı sistem oluşturulmalıdır. Batı doğu yönünde banliyö taşımacılığı devreye sokulmalıdır.

* Raylı sistem direk yolcu taşınabilen bir sisteme dönüştürülmeli. Metro istsyonlarında çok geniş ücretsiz otoparklar oluşturumalı.Vatandaş kent merkezine aracıyla gidip otoprak ücreti vermek yerine, raylı sistemi tercih etmeli.

adana metrosu1 Adanada Metro vagonları zararına çalışıyor

Kaynak : www.adanahabergazetesi.com.tr











Source Article from http://www.rayhaber.com/adanada-metro-vagonlari-zararina-calisiyor/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=adanada-metro-vagonlari-zararina-calisiyor

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s