Büyükşehir ulaşım hakkını kısıtlıyor | Ankara

Çankaya Oyak Sitesi’nde oturuyorum.
Müfettişim. Görev icabı çoğu zaman Ankara dışında oluyoruz. Hafta sonlarını Ankara ’da geçirip, Pazar gecesi yine yollara düşüyoruz. Müfettişlerin pratiği genelde böyledir. Pazar gecesi 24.00 otobüsüne binmek için, 23.00’de evden çıkıp, 115 ya da 413 numaralı otobüslerden birine biniyor, 23.30’da Kızılay’da oluyordum. Oradan Ankaray’ı kullanarak AŞTİ’ye ulaşıyor, otobüse binip gideceğim yere hareket ediyordum. Ancak bir süredir böyle yapamıyorum. Zira akşam 20.30’dan sonra semtlerden Kızılay yönüne olan otobüsleri kaldırmışlar. Ben buna önce inanamadım, ancak mahalle muhtarımızla görüştüm, gerçekten böyle. Bu arada aynı saatlerde, mavi halk otobüslerinin ve Kızılay dolmuşlarının da çalışmadığını söylemeliyim.
Evimden AŞTİ’ye 2,5 TL’ye gidiyordum, şimdi mecburen taksi ile, direk gidersem 23 TL, Kızılay’a kadar taksi, oradan Ankaray’ı kullanarak gidersem 17 TL’ye mal oluyor.
Benim anlamadığım husus şu: Bir kamu hizmeti nasıl böylesine bir keyfilikle bir anda ortadan kaldırılabiliyor?
Belediye otobüslerinin ya da dolmuşların, her an en yüksek kar oranı ile çalışması, yolcu sayısının azaldığı saatlerde seferlerin bitmesi nasıl mümkün olabilir? İnsanlar aile ziyaretlerine gitmeyecekler mi? Ya da canları sıkılıp, ‘yahu bir Kızılay’a ineyim de içim açılsın!’ demeyecekler mi? Yahut benim gibi gece vakti bir yerlere gitmeleri gerekmeyecek mi? Herkesin özel arabası mı var, varsa bile şehir içinde her seferinde neden kullansın?
Belediye hem insanların ulaşım hakkını kısıtlıyor, hem de şehrin canlılığını, hareketini, yaşayan halini öldürüyor. Gece vakti mahalleden geçen bir otobüs, insanlara bir şehirde yaşadıklarını, burada bir yaşam olduğunu, başka insanların da nefes alıp verdiklerini, şu dakikada bir yerlere gidip geldiklerini hatırlatır. Bir düzen hissidir. ‘Son otobüs de geçti!’ dediğinizde saat 20.30 ise yaşadığız yer köyden farksızdır bence. Evet o üç dört saatlik fark çok önemlidir kanımca. Maalesef ayrıntıların önemini bilmeyen, duyarlılıkları zayıf kişilerce yönetiliyoruz galiba.

 

Ankara

Kaynak : www.hurriyet.com.tr

Bir Cevap Yazın

